Centrum voor basiseducatie Gent

"Keer op keer stonden ze hier ongelooflijk snel om ons verder te helpen."

"We komen de automaten hier even installeren, maar dat is hopelijk de laatste keer dat je ons ziet." Bob De Decker, sinds de zomer van 2018 klant bij Mera Claeys, herinnert zich de ludieke opmerking van zaakvoerder Francis Claeys nog heel goed: "Hij heeft alleen geen gelijk gekregen," (lacht) "want ik heb hem nadien nog af en toe opgebeld voor een paar kleinigheden. Dat ging dan om heel banale dingen, zoals wisselgeld dat eens vast kwam te zitten. Maar keer op keer stonden ze hier ongelooflijk snel om ons verder te helpen."

Het belang van automaten op school

Bob is coördinator bij het Centrum voor Basiseducatie in Gent, en schakelde een tijdje geleden de hulp in van Mera Claeys om de afdelingen in Gent en Eeklo aan drank- en snoepautomaten te helpen. "Ik vind het heel belangrijk dat onze cursisten toegang hebben tot een hapje en een drankje. Ze komen vaak rechtstreeks van hun werk, en dan heb je weleens een hongerke. Dankzij de automaten is die honger snel gestild en kunnen ze de lessen aandachtiger volgen, en hoeven wij tegelijk geen dure catering met broodjes te voorzien."

Badge, jetons of munten

De studenten van het Centrum voor Basiseducatie betalen hun drankje of snack gewoon met kleingeld, maar voor anderen in het gebouw werd er een andere oplossing voorzien. "Onze leerkrachten kunnen via hun badge gratis koffie krijgen, en sinds kort werken we ook met jetons voor onze externe cursisten. Dat zijn studenten van organisaties die bij ons een lokaal huren en die hun leerlingen een gratis drankje willen aanbieden. Telkens kwam Mera Claeys snel langs om de automaten aan te passen aan het nieuwe betaalsysteem."

Mera Claeys is duidelijk een familiebedrijf

"Je merkt heel goed dat dit een familiebedrijf is", vindt Bob. "Je contactpersoon is niet een of andere vertegenwoordiger van een grote keten, maar echt iemand die nauw betrokken is bij het bedrijf en die er vaak al jaren werkt. De mensen van Mera Claeys willen hun werk goed doen en staan altijd voor je klaar. Na één telefoontje of e-mail gaan ze al aan de slag. Voor mij is dat echt een verademing: alles wordt geregeld."