"Onze mensen werken hard. Een goeie suikerwafel tijdens je pauze, dat kan dan echt ontzettend deugd doen", zegt Jurgen Couckuyt, finance director bij verpakkingsfabrikant Cobelplast. Het bedrijf heeft al sinds 2017 een snoepautomaat van Mera Claeys in huis, en over enkele maanden komen daar ook nog een frisdrankautomaat en vier koffie-automaten bij. "Tot voor kort deden we een beroep op drie verschillende partijen, maar het leek ons handiger om de verantwoordelijkheid voor onze automaten bij één enkele partner te leggen."

Geen gedoe

Er is nooit gedoe, en je personeel blijft tevreden.

Dat Mera Claeys alle automaten bij Cobelplast voor zijn rekening mag nemen, is voor een groot deel te danken aan de snelle dienstverlening, vertelt Jurgen: "Toen de koffie-automaat van onze vorige leverancier defect was, hebben we bij wijze van noodoplossing gewoon zelf een koffiezetapparaat aangekocht. Stel dat je elke dag een kopje koffie drinkt, en plots gaat dat even niet: geef toe, dat is irritant. Maar als er iets was met de snoepautomaat van Mera Claeys, schoten ze direct in actie. De dag zelf nog was dat in orde. Vandaar dat we nu alles aan hen toevertrouwen. Er is nooit gedoe, en je personeel blijft tevreden."

Mera Claeys denkt mee

Is een automaat defect, dan zal er toch altijd een korte periode zijn waarin je personeel geen koffie, drank of snoep kan krijgen. Zelfs al probeer je het probleem razendsnel op te lossen. Daarom stelde Mera Claeys voor om op de belangrijkste afdeling bij Cobelplast niet één, maar twee koffie-automaten te voorzien: "Onze arbeiders brengen hun pauze in de refter door. Is de automaat daar defect, dan zouden ze helemaal naar de burelen moeten. Dat is vervelend als je gewoon rustig van je pauze wil genieten. Mera Claeys opperde zelf om op die plek twee koffie-automaten te plaatsen, zodat die situatie zich nooit kan voordoen. Een heel goed idee."