Al sinds 1950 is groentenverwerking de core business van Verduyn, en tot op vandaag is het familiebedrijf daar dag in dag uit volop mee bezig. Tijd om zich zorgen te maken over een lege of kapotte drankautomaat in de gang is er dan ook niet. Gelukkig was daar volgens CEO Alexander Verduyn nog nooit een reden voor: "Ik kan mij niet herinneren dat wij hier ooit een probleem hebben gehad. Af en toe loopt hij wat sneller leeg dan anders, maar dan is het gewoon een kwestie van even bellen en staan ze hier meteen met een nieuwe voorraad."

Automaten zijn geen overbodige service

Voor Alexander is een drankautomaat in je bedrijf allesbehalve een overbodige service: "Wij hebben hier één drankautomaat, en we zouden hem niet kunnen missen. Bij ons gebeurt het vaak dat vrachtwagenchauffeurs een heel eind moeten rijden, en het is dan fijn als ze meteen een verfrissing kunnen kopen zodra ze bij ons toekomen. Zeker als het plots 40 graden wordt in hartje zomer. Ik vind het normaal dat je daar als bedrijf aan denkt, dat mensen bij de minste dorst niet eerst nog op zoek moeten naar de dichtstbijzijnde winkel."

Altijd in orde

"Ze doen hun werk bijna geruisloos", zegt Alexander over Mera Claeys. "Ze weten precies waar de automaat staat, ze doen hun ding en ze storen ons nooit. Voor mij is dat exact hoe het moet zijn: alles is altijd in orde, en ik hoef mij zelf om niets te bekommeren. Toen we nog niet met Mera Claeys samenwerkten, gebeurde het weleens dat er blikjes uit onze vorige automaat kwamen die al even overtijd waren. Collega's en klanten kwamen daar dan terecht over klagen. Een vrij gênante kwestie, maar wel iets dat ons sinds Mera Claeys nooit meer overkomen is."